„Sportas – tai sveikata“. Senjorų klubo edukacinis užsiėmimas Rudaminoje

Visi žinome garsiąją lotynišką frazę „Mens sana in corpore sano“, kuri išvertus į lietuvių kalba skamba kaip „Sveikame kūne sveikas protas“. Jau senovėje žmonės žinojo, kad judėjimas yra sveikata, džiaugsmas, bet kartu ir jaunystės pratęsimas. Fizinis aktyvumas yra svarbus kiekviename gyvenimo etape. Nuo mažens aktyviai sportuojantys vaikai geriau vystosi nei jų bendraamžiai, vengiantys fizinio aktyvumo. Vyresnio amžiaus žmonių fizinis aktyvumas yra toks pat svarbus kaip ir jaunimo. Tačiau senjorai dažnai nežino, kaip sportuoti, kad padėtų savo kūnui, o ne jam pakenktų.
Vasario 10 dieną Rudaminos daugiafunkciniame kultūros centre vyko edukacinis užsiėmimas „Sportas – tai sveikata“. Jame dalyvavo šioje kultūros įstaigoje veikiančio Senjorų klubo nariai. Užsiėmimą vedė kūno kultūros metodininkė Jelena Kazanskaja.
Šio užsiėmimo metu senjorai turėjo galimybę sužinoti apie fizinio aktyvumo naudą. Sportas turi puikų ir teigiamą poveikį mūsų sveikatai ir savijautai. Judėjimas gerina kūno darbingumą, jėgą ir lankstumą, padeda išvengti insulto. Reguliari mankšta padeda reguliuoti kraujospūdį. Dėl fizinio aktyvumo miegame geriau. Sportas gerina sąnarių veiklą, didina raumenų pajėgumą, stiprina kaulus. Sportuojant stiprinama širdis. Mankšta pagerina laikyseną. Raumenų ir kaulų stiprinimas neleidžia kūprintis. Pratimai sumažina daugelio ligų, kurios lemia ankstyvą mirtį, atsiradimo riziką. Apie šiuos ir daugelį kitų sporto privalumus susitikime su senjorais kalbėjo Jelena Kazanskaja.
Jelena Kazanskaja susitikimo dalyviams prieinamai paaiškino ir parodė, kokius pratimus reikia daryti ir kaip nesusižaloti. Čia svarbiausia pasirinkti tinkamus pratimus ne tik pagal amžių, bet ir pagal esamą žmogaus sveikatos būklę. Senjorai sužinojo, kokius pratimus reikia daryti gulint lovoje iškart pabudus, taip pat išlipus iš lovos. Taip pat sužinojo apie pratimus, stiprinančius stuburą ir gerinančius kraujotaką pagyvenusio žmogaus organizme. Aktyvumas senatvėje turėtų būti saikingas. Svarbiausia čia yra mankštos reguliarumas.
Po užsiėmimo Senjorų klubo nariai mokėsi kartu dainuoti dainas. Senjorai smagiai pabendravo prie kavos.
Susitikimo organizatoriai dėkoja Jelenai Kazanskajai, kad ji sutiko vesti seminarą ir patarti, kaip reikia stiprinti vyresnio amžiaus žmonių organizmą. Nuoširdžios padėkos žodžiai taip pat skiriami Rudaminos daugiafunkcinio kultūros centro direktorei Violetai Cereškai už galimybę senjorams tęsti savo veiklą.

Organizatoriai